TÁMOP – 5.6.1.A-11/4.- 2011-0002 „Vissza a jövőbe”

Balatoni nyár

Június 25-én, reggel nyolc órakor indult útnak az a javítós csoport, akik már fél éve vesznek részt a TÁMOP programokon. A kilenc fiatallal négy felnőtt is utazott: Kocsis Éva otthonvezető asszony, Bozó Erzsébet Katalin, Pető András, valamint Gergely Csaba pedagógusok.
A hétre vonatkozó meteorológiai előrejelzés megtréfált bennünket; a beígért 24-25 °C és napsütés helyett borongós és erősen szeles időjárás fogadott minket Balatonellén, a Fóti Gyermekközpont üdülőhelyén. Ez a változékony idő csupán az utolsó két napon javult valamelyest, amikor is a fiúk végre szinte egész nap fürdőzhettek.
A rossz időt múzeumlátogatással, TÁMOP-os programokkal, illetve hosszabb gyalogtúrákkal töltöttük el. A fiúk Gergely Csaba előadásán összeköthették a Kapoli-múzeumban látottakat az elméleti tudásukkal, illetve maguk is kipróbálhatták a fafaragást.
Pénteken egy csodálatos hajókiránduláson vettünk részt, ahol az úti cél Tihany volt. Az apátságot teljes egészében bejárhattuk, valamint megnéztük a bemutatófilmet, a kertet, a bazársort… El is fáradtunk a nap végére.
Szombat délelőtt egy újabb TÁMOP-os program következett Bozó Erzsébet Katalin vezetésével, amely során a fiúkkal átismételtük az eddigi élményeinket, összefoglaltuk a környékre vonatkozó közlekedési ismereteinket, s a foglalkozás második felében ezzel kapcsolatban mindenki készített egy saját festményt vagy rajzot.
A szórakozás, a túrázás, az ismeretbővítés mellett nagy hangsúlyt fordítottunk a fiúk lelki egészségére is: azon túl, hogy bármikor bármilyen kérdéssel megkereshettek bennünket, a reggelit követően Pető András evangélikus lelkészünk által vezetett lelki gyakorlaton vettünk részt, amely során alkalmunk nyílt kicsit elcsendesedni, magunkba fordulni, és átgondolni tetteinket, céljainkat, és Isten felé nyitni.
Egy hét alatt annyi élmény, tapasztalat maradt meg bennünk, hogy az utolsó reggelen (július 2-án) a fiúk erősen jelezték, hogy maradni szeretnének. Erre a rövid időre szerepet is váltottunk, mi felnőttek: a táborban a fiúk számára Kocsis Éva volt az anyjuk, Kata a nővérük, András az apjuk, Csaba pedig a nagybátyjuk.